Innowacja pedagogiczna realizowana w naszej szkole
Adresatami innowacji „Edukacja ekonomiczna na lekcjach matematyki” sÄ… uczniowie klasy VII. Innowacja ma na celu szerzenie zagadnieÅ„ ekonomicznych z wykorzystaniem matematyki. Ma ona zachÄ™cać i motywować uczniów do ksztaÅ‚towania postawy umożliwiajÄ…cej racjonalne ksztaÅ‚towanie swojej przyszÅ‚oÅ›ci, rozbudzać zainteresowania przedsiÄ™biorczoÅ›ci u uczniów, utrwalać zdobytÄ… wiedzÄ™ w sytuacjach praktycznych wykorzystujÄ…c umiejÄ™tnoÅ›ci matematyczne.
Innowacja jest odpowiedziÄ… na czÄ™sto nieÅ‚atwe dla uczniów zagadnienia tj. zakupy, budżet, procenty, kredyty, lokaty, a także wyjÅ›cie naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego. GÅ‚ównÄ… przyczynÄ… opracowania innowacji byÅ‚a potrzeba utrwalenia wiadomoÅ›ci i zastosowania umiejÄ™tnoÅ›ci w praktycznych sytuacjach.
Uczniowie spotykajÄ… siÄ™ ze zjawiskami ekonomicznymi w życiu codziennym, a także sami zaczynajÄ… uczestniczyć w życiu gospodarczym. MÅ‚odzi ludzie powinni rozpocząć budowanie Å›wiadomoÅ›ci ekonomicznej już w szkole podstawowej tak, aby w dorosÅ‚ym życiu potrafili dokonywać wyborów ekonomicznych: co kupić dziÅ›, a zakup czego odÅ‚ożyć na później; czy zaryzykować i wziąć pożyczkÄ™, która pozwoli na zwiÄ™kszenie rozwoju firmy, ale którÄ… trzeba bÄ™dzie wraz z odsetkami spÅ‚acić; co zrobić z posiadanymi pieniÄ™dzmi, żeby przyniosÅ‚y one możliwie najwiÄ™kszy zysk; jaki bÄ™dzie koszt remontu mieszkania.